Automatické prevodovky

Výmena oleja v automatickej prevodovke s preplachom ide o tzv. dynamickú výmenu, ktorá prebieha pri naštartovanom aute s preraďovaním všetkých režimov.
Pri dynamickej výmene sa použije 1,5-2x viac oleja ako je  náplň prevodovky.
Výsledkom je dokonalé prečistenie automatickej prevodovky od nečistôt a istota, že v celom systéme je nový olej.

Ako prebieha výmena oleja s preplachom ?

Otázky a informácie

  1. Pripojíme auto na zariadenie určené na prepláchnutie a výmenu oleja v automatickej prevodovke Magneti Marelli TC-200

  2. Do starého oleja pomocou zariadenia TC-200 pridáme prípravok na prepláchnutie PRO-TEC ATF určený špeciálne pre automatické prevodovky

  3. Naštartujeme vozidlo a preraďujeme aby sa prípravok dostal do všetkých častí prevodovky

  4. Pri výmene zariadenie začne tlačiť nový olej do prevodovky, ktorý je vidieť v pravej kontrolnej hadici a sledujeme odtekajúci starý olej v ľavej kontrolnej hadici až kým sa farebne nezhodujú. Preto sa pri dynamickej výmene použije 1,5-2x viac oleja ako je  náplň prevodovky. Výsledkom je dokonalé prečistenie automatickej prevodovky od nečistôt a istota, že v celom systéme je nový olej.

  5. Výmena filtra automatickej prevodovky

  6. Pridanie aditíva PRO-TEC ATC do prevodovky

  7. Odpojíme zariadenie a skontrolujeme hladinu oleja

 

Pri dynamickej výmene sa nový olej dostane do všetkých častí prevodovky.
Tento druh výmeny nerobíme a ani nedoporučujeme !!! kvôli tomu, že z automatickej prevodovky vytečie iba 40-60% oleja, čo má za následok, že starý znečistený olej sa zmieša s novým a tým sa degradujú jeho vlastnosti. Nie je možné dať prípravok na prepláchnutie prevodovky, ktorý rozpúšťa usadeniny na stenách a v kanálikoch spôsobené prevádzkou, pretože by nečistoty  v prevodovke zostali aj s prípravkom na prepláchnutie.
Postup:
  1. Vypustenie oleja z prevodovky

  2. Doplnenie nového oleja do prevodovky

 

Pri statickej výmene starý olej, ktorý je červeno označený zostane v prevodovke nevymenený.

 

 

 

Akýkoľvek olej stráca časom a používaním svoje vlastnosti, stáva sa opotrebovaným a nevhodným na ďalšie používanie. Keď nastane opotrebovanie oleja, je potrebné ho vymeniť.

 

Olej v motore je menený v pravidelných intervaloch a užívatelia motorových vozidiel sa nad týmto faktom vôbec nepozastavujú. Na rozdiel od toho výmena oleja v automatickej prevodovke ešte stále vyvoláva značné diskusie a polemiky. Avšak  pri bližšom pohľade  na konštrukciu automatickej prevodovky vidíme, že je neporovnateľne viac citlivejšia na kvalitu a čistotu oleja než motor.

 

Až 80% porúch automatických prevodoviek je zapríčinených opotrebovaným olejom, ktorý nemá požadované vlastnosti.

 

Automatická prevodovka zo začiatku začína vykazovať chyby v menšej intenzite, ktoré sú niekedy pre klasického užívateľa takmer nepostrehnuteľné. Táto intenzita sa časom zvyšuje, až môžete jazdou s opotrebovaným prevodovým olejom spôsobiť poškodenie niektorej z častí automatickej prevodovky, prípadne ju úplne znefunkčniť. Vo veľa prípadoch pri včasnej výmene oleja prestane automatická prevodovka chyby vykazovať. Zároveň však jeho neskorá, nepravidelná alebo žiadna výmena je dôvodom väčšiny porúch automatických prevodoviek.

 

Výmenu oleja v automatickej prevodovke je potrebné pravidelne vykonať po najazdení každých 60 000 km.
Po najazdení týchto kilometrov sa stáva olej už značne opotrebovaným. Pri spôsobe jazdy, kedy je automatická prevodovka značne zaťažovaná, tento interval môže byť ešte nižší.

Máte záujem o službu alebo cenovú ponuku ?

Vyplňte kontaktný formulár, následne Vám čo najskôr odpíšeme